mari mencari....

Google
 

Friday, January 21, 2011

nezha protest! mogok lapar!!!...


haaaa...sapa yang kata srindu sangat kat budak busuk masam degil nakal comot ni? haa..hambek..tatap le puas2 muka comot tu. eeee..sapa le yang suka budak comot macam ni ha? takde hensem lansung. busuk lak tu. chehhh...nakalnya masyaallah sekarang bukan main lagi. makin melampau2 menjadi2. naik pening saya ni melayan dia la. nak dicubit kang tak sampai hati. hahahahhhaa.... jadinya pelok le sekuat hati sampai dia menjerit. geramlah!!!!
~~
al-kisahnya.... dia semalam tu protest. entah le apa yang dia protest tu. nak kata saya tak menyokong usul dia untuk tido dalam rumah, dah diluluskan semenjak azali lagi. nak kata saya tak bagi makan, alamakkk..celik je bijik mata dia la makan dulu, saya pon time lunch kang baru nak makan. nak kata saya ada buat penderaan kat dia, memang le jauh sekali. dia je dera saya ada le. kena kemas itu ini. sapu itu ini. vacuum itu ini. cuci itu ini. haihhh... apa lagi yang dia nak ha????
~~
sebab yang saya kata dia protest mogok lapar tu.. dah 2 hari lepas dia tak makan tau. saya tuang makanan tu macammana saya tuang macam tu la keadaan bila dah petang. ada la usik sikit tapi tak macam biasa licin licau. tengok tempat uk-uk pon takde uk-uk. aikkk..biar betik mamat ni.. puasakah?? ramadhan lambat lagi? ganti puasa? owhhhh... takde lak bangun sahur. so, apakah??? saya pujuk2 dia makan, suap2 pon dia takmau tau. dia tidooo je duduk dia. tensen ke? sakit perot ke? pening kepala ke? owhh..saya jadi susah hati. cakap kat obek, obek kata nezha diet tu. sebab selau asyik makan je so hari ni takmau makan. dont worry katanya. hishhh..say amana boleh dont worry kalo hal budak busuk ni. bikin kaget guwe. so, pujuk2 pelok2 tu baru le nak makan sikit tu pon pakat cium2 gigit 2-3 ketol pas tu dah. pi depan lagi melepak tengok tv. amboiii.. dah jadi tv addicted ke?


ni namanya aksi mengenang nasib diri. siap letak tangan atas tangga gitu.. ya tuhannn... macam2 peel la dia tu. jangan tak tau..dia tido masa tu saya snap pic pon dia tak sedar. dah saya biarkan. sekali terisau gak mana tau kang tetiba tergolek je kat tangga tu. tu dah tinggi punya anak tangga tu. sayang punya pasal, angkat le dokong letak kat bawah. chehhh..manja gila. tapi saya suka aksi dia tu. macam kan sedang pikir masalah dunia le pulak. ke tengah pikir masalah ekonomi dunia sekarang ni? inflasi sifar? owhh.. takyah pikir le nezha. ko cuma perlu tau tong makanan tu sentiasa ada manakan. kalo ah nampak dasar tu tak diisi2 lagi tu baru ko patot kena pikir susah hati. hehehehhehe.. sayang dia.
~~
hari ni banyak cerita pasal nezha je la kan. obek pulak.. mmm. pagi tadi pukul 4am dah berangkat ke johor. ada site visit. sian obek keje terok. saya bangun pukul 330am untuk siapkan semua la. siapkan baju spare mana tau kot2 nak mandi ke apa ke kan. kalo taknak guna takpe..dah ada tu kang senang kot apa2 hal. tambah2 jumaat ni nak solat lagi. bab bangun pepagibuta insyallah... masih boleh bangun macam dulu. lagipon jenis tidor tak lena ni, bangun je la senang. so, lepas obek pergi pukul 430am tadi, saya tengok tv kejap. terlena kat sofa, pas tu bangun la. suasana pon dah sebokorang nak pergi sekolah nak pergi kerja. owhh..saya suka suasana pagi2 bising macam tu rasa macam meriah la. tak le macam sebu je otak. harap kerja obek settle dengan berjaya hari ni ye. saya doakan yang terbaik semuanya. amin.. moga allah mendengar dan makbulkan doa kita semua.




ni entah le aksi apa. yang pasti tu tangan dia tengah main2 dengan cekak saya. haihhh.. nak pakai cekak jugak ke budak busuk? boleh2... saya selalu je buli dia pakaikan cekak, ikat rambut, kopiah. hahahhahha..saje nak tengok camne. dia marah. tak suka kalo ada benda kat kepala dia. nanti dia mauuuu..mauuuuu..nezha tu kan pelik sikit. kucing mengeow meoww..meow..dia takkk..dia bunyik mauuuuu..mauuuu..dah le suara garau ala2 ramli sarip gitu. rock katakan.. wa rock sama lu.. hahahhaha...



tengok... tengok..saya tak tipu.. dia memang tengah main dengan cekak saya. tengok tangan dia tu.. sebelah sekilo. hahhaha.. ok..tu adalah tipu tapi kalo dia lempang tu memang sakit le jawabnya. luckily dia tak pernah lempang2 orang. hehehe.. takde la.dia kan budak baik..mana ada buat nakal2 jahat2 ni.. sayanggggggg diaaaaaa.... trademark taik mata haruslah ada. kalot ak tak sah nanti.
~
okla..tu je kot nak cerita hari ni. owhh..semalam cuti thaipusam tu korang pegi mana? saya dok rumah je la. pagi tu ingat nak balik rumah ma. sekali obek kena buat keje lak tapi kat rumah le persiapan untuk hari ni tu. so takyah balik la. nanti saturday balik macam biasa. hehehhee.. petang tu tengok tv je la sambil melayan budak busuk tu. obek dok bilik buat bilik kami 2 erang (ekor & orang) main2 la lompat2 kat tv, main tali, main sorok2, main kejar2 bola sambil memekak menjerit2 sampai obek keluar bilik tanya apa yang dah terjadi sampai bising sangat. hahahhaha..relax la obek.. kita orang main2 je. suka2kan hati sendiri.
~~
esok dah weekend. korang ada plan apa. saya takde plan apala. ingat pagi nak pergi rumah mama, petang baru balik rumah ma. tengok la camne jadual keje obek. tu pon tak tentu lagi entah pukul berapa obek balik dari johor hari ni. sian dia kalo penat saya tak mau ajak dia pergi mana2, dok rumah je la rehat. ok..all the best to all of us and have a nice weekend ye!
~~
i love you obek..
i love you nezha..
i love all of you..

p/s : petang ni nak beli aiskrim la nak makna dengan nezha lama dah tak belanja dia aiskrim.

4 comments:

nUR_rOsALiNdA said...

Amboi...
Tgk muka dia kalau mogok tu

sesemut said...

si nezha ada call ashley ker pakat mogok sama-sama ni..ashley siap mogok takmo tido dlm bilik lagi semalam...

meowwmania said...

hehe...comel lah gmbr nezha kat tangga tuh

eh! bebudak yg kat luar dulu tu apa citer ekk?

saya said...

mala--muka dai mmg menggeramkan!

hani--ye kot.. hari mogok kucing sedunia

meow--kucing luar sihat walafiattt