mari mencari....

Google
 

Thursday, February 17, 2011

nezha punya perangai...

alalalallaa... leceh betol la wayar cable tu tak boleh guna. entah le kenapa. orang nak letak gambar nezha bebanyak ni... dari semalam try2 tak boleh. dah rosak agaknye ye? entah la. makanya hari ni entry tak bergambar lagi le ye. hehehhee....
~~
macam rindu lak nak tengok gambar nezha dalam blog sendiri. apakah?? tatap je la puas2 muka dia tu kat rumah. sabor je la. semalam dia baik. baik sekejap je la... pas tu terejal semula. malam tadi tu obek nak kuar pergi keje. so saya bukak le pintu sebab nak hantar obek. tapi saya berjaga2 le kat pintu tu takot2 budak hitam tu melompat keluar. obek dah pergi dah tengah kunci pagar boleh budak hitam ni menyusup keluar saya nampak2 dia dah sampai tepi longkang apa lagi menjerit le saya jawabnya. saya nak carik kunci entah mana mujur obek ada lagi kat gate tu so dia le yang kena kejar. kusssssss semangattttttt... berdebar2 jantong saya. jangan memain..dah le malam, dia pulak hitam.. apa pon tak nampak. mintak dijauhkan benda2 yang tak elok tu. so kena la babab montot dengan obek. hehehehhee.. biarkan dia. bagi dia rasa. biasaaaaaaaa dia tu!!!! lepas tu kena bebel dengan saya le jawabnya. bebel je la.. sambil pelok kuat2. geramlah! then tengok tv. entha le cerita apa malam tadi lupa dah. owhh..tengok cerita lake house tu yang keanu reeve & sandra bullock berlakon tu. hehehhe.. layan je la sebab channel lain entah le apa2 cerita.
~~
so semalam pon sempat masak untuk dinner. simple punya sudah janji ada makanan. masak asam pedas ikan, kerabu udang, telur dadar, makan buah mangga dan air oren. syukur alhamdullillah rezeki untuk semalam. masa saya dan obek makan ada budak tu pon sebok jugak nak makan. layan je la... tapi mujur dia tak kacau2 naik meja. sebab ada obek dia takot sikit. cuba kalo saya je.. nasi dalam pinggan saya pon dia nak pow. sabor je la.
~~
pagi tadi tu nezha kejut seperti biasa. saya malas je nak layan dia buat2 tido lagi. sekali tu saya dengar dia batuk2 uhukk..uhukk.. uhukk.. haa sudahh.. lepas tu bluwekkkk... nezha muntah daa.. ooo..patot la kejut saya bangun tido dia nak muntah rupanya. pandainya dia.. saya tak marah dia.. saya sayang dia. dia muntahkan hairball dia tu la.. bukan muntah makanan. biasa kekadang memang macam tu. takpe2...i love you nezha. baik dia kejut saya kan. buatnya dia muntah kat kapet ke kat katil ke lagi haru. owhh.. nezha budak bijak..
~~
apa lagi nak cerita ni ye? takde idea lah. cuma update apa yang terjadi semalam tu je la. lain2 takde yang menarik. semuanya seperti biasa.
~~
okey lah..nanti sambung lagi.
~~
i love you obek..
i love you nezha..
i love all of you..

4 comments:

meowwmania said...

alolo..cian nezha muntah hairball mintak mummy kamu carik cat grass tu ekk ;)

Misz Pinkie Winkie said...

hhehhe....nezha budak bijak.
nezha ..kenapa tak muntah kat mummy yang tido ternganga tue.
hehe

MOKCIK AZWA said...

haiyooo nezha sangat nakal...huhuhu..saboo jer llaa

saya said...

meow/pinkie/mokcik-->>amboiii...korang kalo bab menyokong nezha tu memang 110% kan. pegi la tolong lap muntah tu lain kali. hwuahahhahaaa...