mari mencari....

Google
 

Friday, March 4, 2011

sekian lama menyepi..hari ni saya pun tulis2...


hellooooooooooo... hehehhe..sorry bebanyak sebab lama sangat menyepi. aduhai..banyak le pulak hal kejadian yang berlaku tu kan makanya kena la terlebih lupa nak update. bukan lupa la.. tak berkesempatan yang sebenarnya... hati tu meronta2 nak update..walopon takde gambar kan. hari ni nasib baik.. saya godek2 jugak cable tu boleh pulak kuar gambar. makanya ni je la gambar yang ada. gambar nesso nanti saya amik ye..dengan nesso dah ada kawan2 baru tau.. muda sehari dari dia. hehehhe... ada 4 ekor lorrr.. huiii... meriah rumah saya memekak bunyik meow2 menjerit je. adoiiii.... pening2... macam nak pengsan. macam2 peel. nezha seperti biasa..dia tak suka. saya tunjukkan budak2 kecik tu dia tepok2 pukul budak2 tu. hishhh..bahaya.....


since dah banyak gambar nezha ni kan.. tatap le puas2. nak cerita apa ye. lama tak tulis ni dah jadi lupa pulak kejadian2 yang berlaku. mmm... hari tu saya 1hb mac saya balik ke kampung kuala kangsar. chewaaahhh.. dont play2... sekarang saya dah ada kampung ye.. dulu ye la takde.. orang tanya kampung mana? kampung kl jawabnya. sekarang dah ada kampung wooo... pergi kuala kangsar tu ke rumah makcik obek la.. ada hal keluarga. owhhh..macam ni rupanya orang ramai keluarga ye.. saya datang dari keluarga kecik je so taktau le pulak perkara2 macam tu. bagus juga dapat berjalan. hahahhaha... obek tu kira orang penting gitu dalam keluarga.. chewahhh.. tukang goreng le katanya.. harus le orang dok carik je. hantam la. so, selasa tu balik kerja cepat sikit. pukul 530pm bertolak le kami. vroommm...vroommmmm..jalan tak berapa jem cuma kat tol duta je macam jem sikit. biasa le waktu orang balik kerja time tu kan. lepas tu clear je la. sampai je kat kuala kangsar tu ngam2 orang tengah azan isyak. lepas je isyak... mereka menguruskan urusan mereka2 tu le. dah selesai, lepas tu makan2 le. makan nasi ayam dengan air ada kek buah. pas tu air sirap. jadi la. saya makan je la. walopon tadi sebelom tu dah berhenti kat hentian tapah makan sikit sebab lapar dari siang tak makan. tapi tak sedap le makanan kat r&r tu. hahhahaha... lepas selesai makan dalam pukul 1130pm macam tu kami pon gerak balik ke kl. on the way balik tu obek kata nak stay ipoh ke atau nak balik terus. mmm.. pikir2 balik je la terus. bukan jauh sangat pon. buat penat badan je kalo stay ipoh nanti esok pepagi pukul 6am dah nak kena bangun sebab nak pergi kerja, baik balik terus sampai rumah lebihkurang pukul 2am tu terus tidor la. lain le kalo cuti2 malaysia kan.. boleh le nak stay ipoh ke, stay kat bukit merah ke holiday2 terus. takde maknanya... lain kali la ye..



eeee...budak comot ni jangan dipedulikkan. dia je yang menyepahkan rumah. dengan obek dia takot. diammm je. cuba kalo dengan saya.. amboi..dia pulak yang mengarah kita nak itu ini. kalo buak pintu peti ais..dia dulu masok dalam tu. chehhh.. so notty la budak ni. apa lagi nak cerita??? mmm. lain2 biasa je la kot. weekend tadi biasa jugak. takde yang best. ahad pon macam biasa. isnin pon macam biasa. selasa tu la pergi kuala kangsar. haaaaaa... masa on the back dari kuala kangsar ke kl tu kan..singgah kat r&r sungai perak. nak beli buah le kononnya. nampak buah kundang.. korangtau tak buah kundang tu camne? dia kecik2 kaler kuning. bijik dia kaler purple tu le panggil buah kundang. maybe lain tempat lain namanya.. tu saya ada carik gambar kat google image tu. saya tanya pakcik tu kira camne. pakcik tu kata sekilo rm30. biar betikkkk?????? terkejut dog badak sumbu biawak semua ada le. saya tanya lagi? rm30 ke rm13? rm30 katanta.. astagfirullah.. buah tu kat belakang rumah opah saya belambak2 sampai busuk kat r&r ni dia jual sampai rm30. sabor je la. sebab teringin obek pon dah hulur duit maka beli jugak la. nak merasa. tak sampai sekilo tapi rm 25. ya allah.. sampai dalam kereta saya nangis. obek terkejut pulak apsal saya ni tetiba nangis. saya kata saya menyesal beli. bukan le teringin sangat tapi nak le merasa tapi harganya melampau2. mengalahkan harga durian emas. durian pon rm20 je sekilo. obek kata takpe la.. makan je la. kasi habis. kalo tak nanti kempunan. mmm.. tu saya nak tanya korang ye ke buah tu memang begitu mahal sekali harganya???? eee...sampai sekarang saya tak tergamak nak makan buah tu. tak makan rugi pulak dah beli mahal2. nak dimakan rasa macam tak tertelan.


nyampah la..takmau lagi makan buah ni. melainkan panjat pokok sendiri. benciiiii......




so macam tu le ceritanya seminggu ni. selain dari tu semuanya biasa2 aje la. takde yang menarik. yang menyakitkan hati tu ada je la. biasa le tu kan. menyampah. minggu ni biasa le.. balik rumah ma. obek dah start bz dengan kerja. seperti biasa... kalo kerja tu payah yang nak jumpa orang yang jujur ikhlas nak bekerja. ada je yang menyelit2 nak memainkan dan nak kaut untung berlebihan. huhh.. merasa le ko nanti kat akhirat kerja tak jujur. jangan ingat orang kerja macam obek ni je kena.. kita yang kerja opis ni pon kene jujur kerja. jangan bawak balik barang opis buat harta sendiri.. dari sekecik2 pen pensel..sampai ke sebesar2 kerusi meja. kalo teringin beli..takde duit nak beli mintak kebenaran nak bawak balik. jangan main kaut je. kan dah kena ceramah hari jumaat, haaaa...nak sangat.
~~
ok la.. panjang2 membebel ni buat geram je kan. saya nak ronda2 baca blog orang pulak. rindu dah nak baca2 ni. hehehehe.. until then... have a nice weekend!

4 comments:

meowwmania said...

humak aihh...sampai RM30 hengget?? mahalnye! buah tu masam kan.. apsal mahal bebenor ekk..ish ishh melampau lah pakcik tuh

hello Nezha gemok! lama tak nampak dia ;)

Hazelsyd said...

hi saya,

laaa dah lalu ipoh tu naper tak roger2..buley mengeteh, mengopi atau menglimau ais ker...hehehe

i tak penah makan rasanya buah kundang ittew...mahai bebeno..dah macam nak rege buah cherry jer kan hehehe

saya said...

meoww/hazel--ada rezeki kita jumpa nanti ye..

sesemut said...

gila p0akcik tu... korang pon patut ckp tu jgn la slang key elll..
tapi serious.. bukan ke sekilo 3 hengget jer?
paling mahal pon rasanya dlm RM9 kat supermerket.