mari mencari....

Google
 

Friday, April 1, 2011

terkejur-terkejut lagi....




hello...
hari ni pagi2 keluar rumah dah terkejut dog cat hippopotamus zirafah crocodile dundee dinasour..mana taknya...jiran sebelah udah tukar pakai bmw x series..taktau le kan x1 ke x3 ke x5 ke..dulu pakai pesona kalo tak silap tapi yang pastinya makcik macam nak pengsan pepagi tadi terus terkelip2. hehehhehe.... aduhaiiii... bestnyaaaaaa.... mmm..takpe la.. tak kira le kot kereta kompeni ke, kereta sendiri ke..yang penting, kau ado? ehhehehe... rezeki masing2 tu namanya. takpe la ye obek.. walopon kita pakai kereta kecik kontot oby tetap i lap u veli mach obek banyak2... mmuuahhhh!!! nampaknya obek kene keje lagi kuat tau..lepas ni kita beli buldozer... kompom gegarrr punyalah! hahahha.. naik pergi keje pon boleh, buat sewa pon boleh, tak gitu. hehehhee....
~~
okey... enough cerita pasal perkara yang mengejutkan dipagi hari. hari ni saya breakfast karipop. jangan terkejut..karipop saya buat sendiri tau. apa ingat saya tak reti ke? hehehhee... ada belen sardin rabu malam tu saya simpan la. sayang nak buang. then improvise kasi tambah ubi kentang lagi potong kecik2 dan buat kulit karipop. dapat la 16 biji. so, pagi tadi goreng 5 bijik buat breakfast. ada belen simpan dalam freezer kot petang or malam kang lapar boleh makan tu dulu. berjimat cermat katanya. hehehhee... bila makan pagi tadi tanya kat obek.. sedap tak? obek kata sedap..beli kat mana? uwwaaaaaa... penat makcik buat dia kata makcik beli karipop tu!!! tensen guwe. ni yang buat majuk takmao masak 17 hari berturut2 nih. mencik laaaa.... geram tau pepagi nak buli2 saya. dah le pepagi mata juling tengok kereta sebelah, ni pasal karipop pulak. dia kata sorry la.. sebab dia nampak saya simpan karipop tu dalam bekas tapawe dalam freezer..tu dia ingat beli ready made tu. hehehhee.. apa la obek ni... oby buat tau malam tadi masa obek keje. takpe..sebagai denda obek kena belanja oby pizza. chehh..tetiba je kan. kalo nak pow tu cakap je la..nak buat denda2 pulak...
~~
malam tadi dinner masak nasi. sebab ada masa. sian kat obek kena kerja teruk so kasi makan kat rumah dulu kenyang2 baru pegi keje ye. menu simple sudah. ikan siakap masak lemak cili api, goreng sayur brocoli dengan cendawan dengan goreng ikan bilis rangup2. jadi la... minum air oren. asyik makan kedai je pon tak best la. tapi saya makan sikit je gulai tu sebab pedas. obek suka pedas, saya tak suka pedas so how to masak? hehehhee.. senang je.. suruh dia gaulkan yang pedas tu kat nasi dia then bagi saya isi ikan yang dah tak pedas. selamat saya. hahhahahaa... itu rutin obek ye kalo makan pedas dengan saya.
~~
nezha? hishhh..budak tu baik2 sihat je. malam tadi bawak dia keluar. tak le keluar mana. duduk kat laman depan tu je. ehh..pepandai pulak nak masok longkang. banyak cantik. kejap lagi ko menyusup2 dalam longkang tu pas tu ko lari berambos kemana2 hala kan? sayaaaaaaa jugak yang nak kena cari menyorok dalam longkang bagai. sorry la... saya dah kena dah dengan modus operandi awak tu.. cara paling selamat, ikat pakai collar panjang tu le. hehehee... takpe la.. bagi dia peluang jalan2 pijak tanah makan rumput semua tu. pokok ru depan tu pon dia kasi hentam gigit. lantak la. jangan menangis membising udah. dah kejap tu masok rumah le. cuaca pon panas betol sekarang ni. berbahang2.
~~
apa lagi nak cerita ni. owhh..ada snap pic budak2 busuk 4 ekor kecik2 tu. tapi tak de lak cable nak transfer tu nanti saya cari bebila. dah besar dah bijak2 dah semua tu. kalo pepagi tu.. memula diammm je dok sangkar. bila nampak je saya tercongok kat pintu nak cuci sangkar.. semua pakat menjerit macamkan banduan. haiyooo...kecoh!tapi saya suka je. hehehhehe....
~~
lagi.... apa lagi nak cerita? 1 april? april fool? sorry..saya tak melibatkan diri dengan benda2 macam tu. buang masa je. sesapa berani kenakan saya memang kena la jawabnya. dari dulu saya tak suka benda2 macam ni..tetambah benda2 yang macam nak mengenakan orang ni. benci betol. lagipon takde paedahnya... kadang2 gurauan yang melampau boleh membawa kepada mudarat. tak percaya..try la... menyesal nanti.
~~
malam tadi mak midah call. saja la kan nak bagi hangat hati. cakap dia masak bubur kacang durian yummy2. geram betol. tau la dah lama tak balik kampung johor. eeeeeee... nak jugak bubur kacang durian. takpe2.. mak midah kata nanti bila balik sana dia masakkan. durian pon banyak lagi katanya. yeahuuu.. obek.. bila kita nak balik kampung ni? hehehhee.. agak terejal ye bila dah ada kampung sekarang.
~~
ok la... tu je la kot nak cerita. nanti sambong lagi. hehehhee... entry takde paedah.
~~
i love you obek..
i love you nezha..
i love all of you..

4 comments:

MOKCIK AZWA said...

wow...dapat durian runtuh kot jiran Leeya tu hehehe...

mokcik pun tak tahan makan pedas2..selalu masak sup, kalau masak kari pun kasi sedang2 jer kepedasannya..

Rosmawati Yusof said...

Love you too Obek, Nezha ..Dah lama jugak tak makan bubur durian...

meowwmania said...

gmbr si nezha tu mata tetutup ke tebukak ekk hehe...

suka je tgk budak itam tuh :D

Dearie Pearls said...

rajinnyer memasak...
tapi betul ar.. bila masak sendiri rasa puas hati je dan jimat paling penting. ikut citarasa kita lagi..

*jiran kiri kanan rumah pearls ni semuanya keta besar2 punya.