mari mencari....

Google
 

Wednesday, May 30, 2012

angin kuat, takutnyaaa....

hello...
pagi ni tadi anin kuat betul. takot! macam nak ribut. almakkkkk..saya nk dah tentu le penakut, bila tengok angin kuat tu semakintakut. ula la terbayag bendayang bukan2. ahhhh...terbayang juga cerita csi mala tadi yang kes bunuh tu tapi saksi boleh nampak coz pokok bergoyang ditiup angin kuat tu. owhhh...dalam pada takut sempat juga teringatkan cerita csi tu.
**
tapi angin tu memang kuat. habis semua berterbangan saya tengok. pokok bergoncang semua lepas tu hujan. owhhhh...saya memang kecut perut. dengan cuaca yang gelap tu... mmm..tu la cuaca dunia. dalam keadaan ketaktan macam tu baru le terbayang apa jadi if tetiba ribut taufan ke apa ke, mana nak lari, mana nak sembunyi, apa nak buat? owhhhh...takut. kejap tu hujan pulak. sekarang pon masih hujan lagi, tapi dah reda, tapi masih gelap la. apa pun syukur angin kuat tu dah berhenti.
**
kebanyakkan orang dah bersedia dengan persiapan raya. owhh...cepatnya. rata2 saya baca dan dengar dah ada je persiapan raya. saya? apa pon takde lagi. etah. rasa macam awal lagi ke apa ke. tapi sebelom ni pon memang tak berapa nak kira sangat. alaa..baju nak pakai sendiri je so takde la saya beriya nak buat orbeli cepat2. ganti puasa dulu yang wajib. saya dah ganti since dalam syawal last year lagi. lepas seminggu raya saya dah start ganti sikit2. so tak le terasa sangan penggantian tu sebab angin puasa masih terasa. ganti awal senang tak terlupa ke apa ke. hehehehehee... sekarang bulan rejab, ramai yang dh mula puasa sunat. bagusnya. korang camne? dah settle puasa ganti? ganti jangan tak ganti. biar ganti berlebih, jangan terkurang.
**
apa lagi nak cerita? nezha? biasa je budak tu. degil. degil2 pun itulah buah hati intan payung saya walopon kadang dia bikin hangat hati. obek? biasa la dengan bz dia tu. hope semua ok. keje rajin2 tau obek. orang semua dah sebok baju raya, kuih raya, gelang raya, saya pon nak jugak!!! lambat sikit tkpe, tapi nak le jugak. hehehehehe... dah namanya pon perempuan, apa lagi yang difikirkan selain dari agenda membeli, ye tak?  ok la....nanti sambung lagi. harap takde lagi angin kuat macam pagi tadi. takot!!!!!!

3 comments:

zh-ena said...

mmg lebat hujan pg td..dpt tidor lama2 bestnya tapi kena kena kerja lor huhuhuhu

MOKCIK AZWA said...

Saya tak nampak pulak angin kuat sbb dok dlm opis tapi perasan la hujan lebat pagi tadi .. mujur ada instinct tak sidai kain pagi tadi hehehe

oo..saya ada sehari lagik tak sempat bayar posa masa syawal hari tu..

saya said...

ena--mmg hujan lebat dan angin kuat. kalo ikot hati mmg takmau bangun, bungkus terus dlm selimut. hehehehe..

Mokcik--amboi...orang dok opis canggih katakan memang tak terasa angin kuat tu. hehehehee..haa..ganti pose cepat2 kang lupa payah. selamat berpuasa!