mari mencari....

Google
 

Tuesday, May 15, 2012

terlompat-lompat...

hello...
huishhhh...hari ni pepagi lagi dah terlompat2. aduhhhh..tak suka la. terkejar2 just ecause bangun lambat. actually pagi waktu biasa dah sedar. biasanya memang tunggu snooze dulu baru nak bangun. standard la pemalas. so tadi ingat pejam mata je untuk bagi kelat2 mata tu hilang. mana tau rupanya tertidor!!!!! haiyarkkkkkk....sedar2 nezha garu kepala. adoi.. tapi mujur juga. nezha yang memang pandai if cukup time if dia tengok saya tidor lagi memang dia akan kejut saya dengan cara gigit2 garu2 kepala. owhhhhh...dia adalah sangat bijak. sayang dia sangat2. thank you busuk walopon saya bangun lambat hari ni.
**
so, bila dah lambat, maka jadual pagi akan jadi drag maka akan jadi kelam kabut. benci ahh... nak kena kemas uk-uk, nak kena lap sapu semua, bagi makan minum semua. owhhh...makcik stress pagi ni bila terlambat. so, semua buat ala kadar saje. heheheheee... bila dah siap semua, obek pulak gatal nak tukar kereta dengan saya. sebab apa ntah dia nak apakan kereta saya tu. arghhhh....lagi stress sebab tak suka bawak kereta dia. dah..kelam kabut pulak nak alih2 barang apa perlu dari kereta saya n vice versa. bila nak start kereta saya pulak, kena double triple extra careful sebab...... kat rumah saya ni ada pulak sekor anak kucing yang tak diketahui mak bapaknya datang menumpang. adoiii.. tetiba je last week muncul. ingatkan datang tersesat just main2, sekali tu tak balik2 pulak. nak dok kat rumah saya pulak. dia punya mulut....tu dia, tuhan je yang tau. meowmeowmeowmeowwwwwww non stop kuat pulak tu! saya raya orang buang kot. sian. saya takkan le sampai hati nak buang diakan, tambahan kat rumah makanan kucing pon ada, apa semua ada. layan je la. dia tu pulak peelnya suka tido dalam kereta. eh...dalam ke bawah kereta ha? dia akan panjat tayar kereta dan masok tidor dalam enjin kereta tu. so, every morning.. every morning okeh have to bukak bonnet kereta untuk keluarkan dia. kalo tak kang ada yang bersarapan kucing bbq gamaknya. owhhhh... haa...bonnet kereta yang depan ye kawan2, boot kereta baru le yang belah belakang tu tempat simpan barang. bukan  apa, selalu je orang salah bagi nama, bonnet kat belakang katanya. haiyohhhh. anyway, back to cerita pagi tadi, dah le lambat, nak kena pastikan budak kecik tu takde dalam bonnet kereta lagi. erghhhhh....stress, stress... entah le anak sapa dia tu. comel. kesian dia.
**
so, gitu le cerita pagi tadi. terlompat2  kaedahnya. hehehehe.. tu la.kalau timing dah lari, semua jadi kelam kabut. sebab tu bila baca blog orang lain yang sebok pagi2 mana nak buat breakfast or bekal anak, mana nak kemas baby untuk hantar ke nursery, then berkejar pulak ke office...owhh..saya sungguh tau bagaimana perasaan tu. melayan mata 5 minit punya pasal,dia punya akibat tu mau boleh affect jadual 1 hari. heheheheheheee... respek pada semua super mommy di luar sana!
**
nanti la bila ada masa saya post gambar budak mulut bising tu. saya bagi dia nama coki-coki. hahahahaa...dan telah menjadi musuh ketat nezha. tau la dia mana boleh nampak kucing lain. walhal budak tu dok luar je, tapi kat depan rumah. bebudak lain belakang rumah. pandai budak kecik tu. duduk je. if pergi main pon sampai longkang depan then masok balik. memula dulu berak merata. geram sungguh. lagi tensen pepagi nak kenajadi pencacai pengutip biyak. then ajar dia berak kat pasir. sekarang dah pandai. kurang le sikit beban, bau pon takde la kalo dibandingkan if berak merata tu. dia suka tido atas kasut or dalam enjin kereta. tu 2 tempat lepak dia la. mulut bising pon jadi penghibur saya. pagi bukak pintu je dia dah menjerit dulu. hehehehehe...time tu le nezha pon hot n spicy dengan budak tu. nezha...nezha...so penjealous la dia ni. jangan risau...saya sayang semua!
**
ok la. dah melalut pulak dari nak cerita terlompat2 dah jadi cerita anak kucing pulak. hehehehe...see u next time.
**
ps to obek : apa kata dah sesambil bawak kereta oby tu cuba try test bagi kereta baru kat oby. hahahahahahaaaa... (in my dream le jawabnya..). i love you obekkk! eh, love nezha jugak! bye!!!

1 comment:

meowwmania said...

alorr...kesiannya kat budak kecit tu

mesti org buang sbb tau kat rmh awak byk kucing kan, sebel ngan org2 camnih huhh!

pape pon moga sesemua bebudak bulus tu sihat-sihat belaka :)