mari mencari....

Google
 

Saturday, August 11, 2012

pergi melawat neji...

hari ni tadi petang pegi klinik. ingatkan dah boleh bawak neji balik. dah siap2 bawak carrier dalam kereta. tapi hati still dupdapdupdap la...sebab semalam doktor kata memang belom berapa elok since saluran tu bengkak balik. kesian neji. huhuhuu.. so tapi pi tengok dia.  tunggu kejap sebab masa tu tengah ada orang jumpa doktor. sesesambil baca paper. nampak je baca, tapi otak ntah ke mana2. so, jumpa doktor. doktor explain tak boleh balik lagi. sebab dia tahan2 kencing. sakit agaknya sebab tu dia takmau kencing. nak kena picit lak baru dia nak kencing. doktor takot still ada batu karang tu dalam saluran. so pagi tadi bagi lagi injection. mamat tu pulak degil. memerap protest. takmau makan, takmau minum. huhuhu..mamai agaknya sebab tu serba tak kena. entah la.
**
lepas jumpa doktor explain semua, masuk jumpa dia. saya masok je pintu wad tu dia terus nampak, terus menjerit. hehehehe..meowmeowmeow memekak. bagus la still kenal saya. meow lemah. tak bersemangat. baring je. uuwaaa...pelok2 dia. dia pon mengadu le itu ini gamaknya, mulutnya membising meow2. pelok cium, suapkan bagi makan. baru nak makan, tu ponsikit je.  pujuk2 dia, cakap2 kejap...dah saya pulak yang bantai menangis. huhuhuu..mujur masa tu sorang je. takde orang. doktor pon dah blah pi attend patient lain. bagus. tak le nampak saya melalak dalm tu kan. lepas reda...saya pon kuar. bagi dia tido dulu tepok2 kejap, saya blah cepat2. huhuhu..masok kereta, sambong nangis. standard le tu. ...tu le ceritanya. so, harapnya esok dah boleh kuar. kalo tak juga sambong dok sana. takpe la..janji sihat. tu yang penting. harap neji cepat sihat ye sayang...
**
kat rumah nezha macam biasa je.  makan tido je mamat tu.  intan payung saya tu. tadi seperti biasa kita baring je dia pon datang mengadah perot. owhh...tak kasi chance kita rehat. sayang nezha. sayang la semua kucing kat rumah ni. huhuhuuu...
**
esok insyaallah ada makan2 buka puasa kat rumah ibu. owhh..dgr cerita menu sungguh la banyak. standard le..masing2 nak order mskanan kesukaan. kita tengok esok apa ibu masak. silap2 ibu masak sambal sardin je. hahahaa...so, saya punya tugas ialah bawak kuih. entah nak bawak kuih apa. ibu nak buah melaka. yang saya buat. buat??? sekian wassalam. malas la. hehehehe...beli je esok. ni tengah dok bakar kek. echewahh..dah kata ada ohben, harus le kena try test selalu. kalo tak kang obek bising saya tak guna ohben tu kang bingit tinga makcik. dah siap bakar ni...taktau jadi ke tak. harap2 menjadi. dah kata tangan keras..payah beno nak menjadi buat kuih. huhuhuu.. obek lak bila saya cakap esok kena bawak kuih, dia tanya nak bawak kuih apa..saya cakap kita beli je la kuih badak berendam kat pasar ramadhan tu. hishh..tak syiok katanya. habis nak kuih apa? kita belimputu piring la..okeh..lagi satu kuih apa? mmmmgoreng cempedak! oh hellooo...goreng cempedak bukan kuih la bro...adoii..parah  betol. laki sapa la ni. huhuhuu... anyway..keputusannya esok baru boleh finalise.
**
ok la. kacau korang nak berhujung minggu je saya ni. apa pon hope semua ok ye. doakan neji ye. love you!!!!

No comments: