mari mencari....

Google
 

Sunday, October 7, 2012

two culprits of the house...



hello...
dah lama tak menulis.. banyak perkara yang berlaku. yang happy, yang tak happy semua ada. biasa la namapon kehidupan. kalo kejung je semua tu maknanya memang dah kejung le tu. hahahhahaaa....
*
wokeh... as referred to the title.. introducing our lil two culprits of the house... nezha the super jealous busuk guy and elly  the super penakot muka je macam gangster. hehehehhehe... now.. semua kucing kat rumah dah takde. ada yang dah lesap, ada yang dah hantar kampung, ada yang dah innalillah... so, sekarang tinggal le mereka berdua aje. dua-dua dok dalam rumah. since neji mati hari tu... rumah rasa sunyi. dan dengan itu, elly secara official telah masok dalam rumah bersama2 nezha. aduhduhduhduhhh.. gamat wehhh!!!! nezha is so one super jealous cat! asyik bergaduh, lansung tak boleh nampak bayang elly. opss.. fyi, elly is boy okeh.. saya dah salah bagi nama. huhuhuhu...ingatkan gegirl, sekali dah lelama baru tau boy rupanya. cheh... balls pon still there. apa la saya ni.. anywayyy... elly ke, allan ke, yang pastinya manja sangat. dulu pon manja juga tapi dulu dia dok luar. petang2 je baru dapat bermanja, but now kalo boleh 24 jam nak dok dalam kain saya je. dowhhhh.... nezha memang bengang habis dengan mamat tu. apa boleh buat. kalo balik petang nanti tengok la bulu habis berterabur.. akibat dari kesan bergaduh. kalo saya ada pon diaorang gaduh juga. sampai saya sendiri pon jerit tak boleh nak lerai. habis luka2 badan saya. nezha yang menyerang okeh. memang dia anti betol dengan elly. elly pulak, muka je macam gangster, tapi penakotnya masyaallah tuhan je yang tau. hishhhh...
*
since elly dok bersama, nezha telah diserang oleh... KUTU!!!!! yeap! best kan. bertahun saya bela nezha tak pernah kena kutu sekarang kena terok. elly le yang bawak. dah bawak pi klinik, bagi ubat. elly dah ok tapi nezha pulak dah bertuakr jadi worse! dah kena macam yang bulu2 gugur setempat2 tu. euwwww... ngeri la. doktor kata apa... parasit? fungus? entah le.. doktor cuma bagi ubat makan dan ubat mandi je. mujur senang nak mandi tapi saya takot dan ngeri tengok bulu dia gugur. owh tuhan..tolonglah! katanya memang akan bakal gugur lagi..lama baru boleh elok. ye ke? to those mummy cat kat luar sana..tolonglah saya bagi solution. i wonder why doktor tak bagi injection ke apa ke. memang macam tu ke? uwwaa.... if its because of stress.. yeap.. i admit. since elly is in the house, memang nezha super stress. maklum, dah kena share manja2 dengan elly pulak. aduh.. camne nak settle ni. nak kata because of rumah, dah habis bersih dah rasanya rumah tu. hari2 pon mop, sapu. sarung sofa pon every 2 weeks memang basuh semua. tempat poo poo pon bersih. tempat makan minum  pon bersih. manusia nak pinjam pinggan dia pon boleh jugak kalo nak makan. so apa lagi. saya risau la nezha ni.
*
okeh..berbalik kepada cerita those two culprits tu... since dua-dua pon super manja, bila saya duduk je berebut2 le berdua tu nak dok kat riba. bila dah berebut, bakal bergaduh. bila dah bergaduh, perot saya le jadi tilam dunlopilo diaorang. sakit hokeh kena henyak2. tak caya cuba la try. elly tak berapa nak sangat dengan obek. obek kan garang. hehehhehe... kalo dia dengar je obek bercakap terus lari bagai nak rak. walhal orang tua tu cuma bercakap biasa je. dia ingat obek nak marah dia. huhuhuhuhuuuu... apa pon, dua-dua saya sayang. cuma saya harap lemas ni mereka tak bergaduh lagi. tu gambar yang duduk berdua bertentangan mata tu cuma lakonan semata. memang bertuah sebab dapat snap that moment because right after that depa berdua bercekau. sapa mangsanya? saya laaa... mmmm.. what to do..
*
okeh.. nanti2 tulis lagi ye. sapa ada petua bagi bullu nezha tak kena fungus tu tolong bagitau. jasa anda dikenang. im happy with those two culprits walopon penatnya double coz sepahnya bertambah. owhhh..sayang semua. sayang obek juga! hehehehe...

3 comments:

meowwmania said...

aloloo nezha jgn la jeles jeles, sharing iz caring yu know ;D

eh lebih krg sama lah muka si elly tu ngan nezha, sama2 gebus patut la si nezha tu rasa tergugat hehe

psstt mama nezha belikan jer shampoo berubat pastu mandikan tetiap minggu

kite pnh guna 1 medicated shampoo tp lupa la nama dia made in korea, bagus jugak shampoo tu...dulu bulu bebudak ni habis botak2 guna 2 3 kali dah nampak kesannya

sesemut said...

hemmm sama la dgn i ,
i lupa plak yg si pepper ada kutu,
habis potter n ashley kena kutu.
stressss... ashley dah la x boleh kena kutu.
sama with nezha, bulu gugur.

kena mandi every week ni.

Ummi said...

elly yang mana, cuba boh gambar besar sikit...

kat rumah akak pun dah ada dua ekor kucing kg aje, honey and sugar, memang kena kurung, masih baby lagi :)