mari mencari....

Google
 

Monday, January 7, 2013

ikan, kucing, bintang, dunia...

ahaaaaa.... asyik gambar kucing je kan, kali ni kita letak gambar ikan pulak ye. hehehe...ikan ni saya ambik gambar masa pergi makan kat kedai. restoran tu ada kolam ikan tepinya. haa..gitu..jadi sesambil tunggu makanan sampai, kita snap gambar ikan. huhuhuuu...
*cerita pasal ikan, hari tu saya dan obek ada pergi memancing ikan kat kolam. pancing ikan?? ye..saya pon pelik camne saya boleh terjebak dalam aktiviti memancing ni. huiiii...letih..penat. buang masa pon ye. yang seronok cuma time bila ikan makan umpan, masa main tarik2 dgn ikan, masa ikan naik darat. selain dari tu...melangot. hahahahahaa... takpe la, kira dating sesekali kat kolam ikan boleh gak ye tak.  tukar angin la. asyik dating kat wayang je.  so, dapat juga le 2 ekor besar2. besar mmg besar. uwaaaa...takot tengok. owhhh..makan ikan besar tak takot. tengok ikan besar takot. apa punya orang ni.  saya memang tak reti siang ikan besar tu. takot. obek kata dia yg nak siang, sekali nan hado. ikan tidor je dalam peti ais. ahh sudah...camne ni. kot nak tunggu obek balik kerja alamat memang tak bermasak le jawabnya. ni kisah the next day le tu kan. so, saya cincai beani sendiri siang ikan tu. habis tangan luka2!!!!  uwaaa...siap nangis lgi. tajam sggh kulit ikan. uwaaaa...geram betol. next time if obek dapat ikan besar saya takmau  siang. biar dia siang sendiri. serik! selang seminggu tu obek dapat lagi. ditambah pulak kawan dia bagi. maka bertambah2 le ikan. so, obek...sila siang sendiri. sekali orang tua tu pon tak reti siang ikan okehhh!!! hahahahahaa... setelah berhempas pulas, maka siap juga. now, peti ais penuh ikan. takyah beli dah untuk sebulan. hehe...********pasal kucing pulak..budak bertiga ni asyik la gaduh. owhh..pening kepala. elly sungguh garang. asyik nak kejar si richard. sian richard. neza biasa la, jadi batu api je mamat tu. huhuhuuu.. elly nampak macam kurus sikit sekarang. entah kenapa. saya raa berat dah menurun. dukong pon macam tak teraaa je. kenapa elly? stress kah? nezha..ok je. syukur. setakat nakal sikit tu pejam mata je la. layannnn..richard, manja melampau. tido kat sofa okeh. hari2 berebut bestbspot dengan say. mencik la budak tu suka duduk kat my fav spot kat sofa tu. eeeeee....********pasal bintang...jadi uuara lagu ye. hehehe...saya ok je lagu tu menang. maybe saya tak reyi bab2 ekspresi seni ni, tapi pada saya..lagu yang bagus ialah lagu yang simple, sedap didengar, catchy, jadi ikutan. kalo,lirik sempoi pon tapi iramanya senang diingat, pada saya dah best dah lagu tu. tu pendapat saya la. takyah panggil pelakon dokong2 de...hahahahahahahhhh********pasal dunia...takot la bila tengok berita sekarang. perang, keganasan, bunuh dah jdi perkara biasa. belom campor bencana alam lagi tu. mmm..dunia dah tua. kita pon dah tua. bila la nka insaf...kadang ingat sekejap je. seminit lepas tu tak ingat dah semua. mmmmm...kena lebih tekankan keinsafan dalam diri sendiri. ok la...nanti sambong. nak tengok pendekar bujang lapok untu kali yg entah ke berapa ratus....*

2 comments:

ishy77 said...

siang n msak kt kedai je boleh x?
sy suka mancing..cuma xde gang je..huhu

meowwmania said...

richard sape pulak ekk..