mari mencari....

Google
 

Tuesday, April 9, 2013

sopan vs mengada....

hehehehhe.. camne tu kan. sopan vs mengada. pernah tak jumpa orang yang konon2nya sopan gila walhal sebenarnya mengada yang benonya. sampai kita tengok naik getik pulerk. echehh..tak pasal2 saya pon dah menulis ala2 getik. pulerk katanya. miyahahahhaaa... biasanya pompuan le yang terlebih getik dan mengada ni. well... bukan nak kata, saya pon pompuan kadang kegetikan dan kemengadaan mereka2 ni membuat kita ni naik malu pulak dengan diaorang. contohnya la... contoh... kalo makan kat kedai.. malu kononnya nak makan ayam. takmau buka mulut, makan pon terkubik2 terkuis. walhal kalo kat rumah buka mulut sebesar naga. bila ada hal yang perlu bertanya pada orang, mesti dia takmau tanya. mesti dia tolak kat orang lain suruh tanyakan. malu katanya. tapi bila dah dapat benda yang dihajati, dia pulak yang dulu-duluan kedepan. puiii... kalo kat luar bukan main sopan santun bersih kemas... pebuh sifat keperempuanan le katanya. walhal kat rumah bilik pon bau hapak baju pon takmau basuh or berlipat. tu belom tengok sinki berkerak lagi tu. muwhahahahhahaa.... pui.. ehhhh..kenapa le saya ni mengata2 orang pulak. bukan apa.. sebab rasa dah bengang dan naik menyampah dengan orang macam ni. kalo bercakap lembut gigi dari lidah, belakang kita dia bercerita pasal hal kita. wtf!!!!!! kepada awak2 yang mengada gedik getik tu.. cuba le ubah perangai, takdenya jantan nak orang macam kau. buat geli2 nak le. muwahahhahahaa... sekian luahan perasaan secara senyap tapi terbuka.

No comments: