mari mencari....

Google
 

Friday, August 16, 2013

kisah hari raya aidulfitri 2013...

hello... tatap je la budak cemburu kuat tengah tido terkangkang. sungguh kurang sopan okeh. eeee..sapa le nak buat menantu kalo camni gayanya. hehehehe...anyway...selamat hari rayaaaa...tak habis2 lagi ke beraya. udah2 le tu. bawak2 pulak puasa ganti. ganti awal2 esok senang. takde terlupa ke apa ke. buatnya mati esok lusa, kome udah mengganti puasa kiranya. huhuhuuu... okehlah. cakap orang je. saya pon next week  baru nak start puasa. sementara ada syawal ni, boleh sekalikan dengan puasa 6 tu. insyaallah.
**
ni nak cerita la pasal hari raya. saya baca blog orang semua dah khatam kisah raya. saya belom gak tulis. ni ada masa so saya tulis la. bukan takmau tulis. malas nak tulis. raya tahun ni kat rumah ma saya la. hehehehehe..terima kasih obek. tahun ni rumah ma saya, tahun depan pon, tahun lagi satu pon. hehehehe...petang nak raya tu saya baru le kelam kelibut mencari baju raya. kau ada? haaaa..bila dah beli last2 minit ni, kisahnya senang aje. ada yang berkenan, takde s saiz pulak. yg ada saiiz hati tak tak suka. hujung2 sebat je la janji ada kaler masok. tema tahun ni hijau. suka je hijau. malam raya tu ada takbir kat rumah ma. lewat orang tu sampai. dekat 12++ baru muncul. saya dah ngantok le. obek ikot rombongan takbir dari lepas isyak lagi. bagus betol dia. lepas takbir saya pon berkemas. obek pi kuar, pi amik lemang. geng2 dia ada buat bakar lemang. esok pepagi sebelom sembahyanng raya, saya masak nasi lemak, sambal tumis, goreneng telor n buat kuah lontong. hui...hebat2. dah le hebat, sedap lak tu. hahahaa...habis okeh nasi lemak 10 pot. teror tak teror. tahun ni takdenmasak beriya2. masak simple je. lepas sembahyang raya, apa lagi makan time. ehh..sebelom tu sessi salam2 pelok cium berjuraian air mata air hidung hingus selsema semua ada. huhuhuu..salam dengan obek, nangis. salam dengan ma lagi meraoung. nampak beno banyak buat salah. selepas berdrama, makan time! bedal apa yang ada. tapi disebabkan perot masih tak biasa makan waktu tu..ye la kata pose sebula tiba2 kena isi nasi pukul 9am, mau tak terkejut perot. makan sikit je la. tunggu orang datang beraya. budak2 kecik tahun ni kurang beno. biasa berderet2 datang. ni elek pocik. diaorang balik kampong agaknya. kejap tu ibu lak sampai. borak2 makan2. lepas zohor saya lari balik rumah kejap tengok si acha n d gang. kemas2 semua balik rumah ma lagi. mjur dekat je. hehehe...malam lepas isyak pukul 11pm kot, saya pon balik rumah sendiri. esoknya pepagi baru gerak balik johor.
**
kat johor biasa je. takde wat apa pon. pi beraya rumah sedara2 je. isnin pagi dah balik kl semula. gitu la kisahnya.
**
obek kata nak buat makan2 raya. ntah bilanya. saya boleh je masak banyak2 tapi kena la inform awal2. jangan esok nak buat malam ni baru bagitau sekian le jawabnya. huhuhuuu...cadang nak wat laokk kampong je. orang pon dah jemu ketupat lemang rendang ni.
**
next week obek nak kena  outstation ke penang. mmmm..nangis le sensorang kat rumah. terus takde mood. ok la. selamat hari raya...

1 comment:

meowwmania said...

selamat hari raya!

maaf zahir batin 0-0 yer ^_^