mari mencari....

Google
 

Tuesday, December 31, 2013

tinggalkan aku jauh2 wahai 2013...datang dekat padaku wahai 2014..

salam...hari ni 31/12/2013..hari terakhir untuk tahun 2013. sepatutnya diisi dengan kegembiraan..tapi hari ini ia diisi dengal kesengalan dan kesakitan hatiku ini. huh...bengang betul. since this morning, patot pi bank..nk tukar signature katanya tak sama. baru sampai trafik light depan rumah, baru teringat cop pulak tak bawak. pi opis, kunci opis lak tak bawah. binawe sungguh. waktu pon berjalan dengan pantas. orang tua tu pulak jam2 tu la kena hantar quo tak menyempat2. dah kena tunggu lagi nak print bagai. so, bila dah gerak, bank punya padat orang..mcm kenduri kawen punya padat. apahal ntah. memasing nak close account for this year agaknya. so, setel semua..obek gerak ke tujuan lain, saya gerak ke tujuan lain. singgah kedai uncle makanan kucing. uncle dah pesan, next year bersempena dgn naiknya cukai gst kayanya..semua barang pon naik harga. naik 6% jugak. saya kata takpe..uncle naik terus 10%, senang mau kira. so, borak2 dengan uncle kucing sampai lebam. sessi meluah perasaan dan segalanyanya la. maklum..lama2 sekali baru jumpa harus banyak nk gossip. boleh tahan orang tua tu. aku pow jugak discount selagi boleh. so, anak2 bulu kesayanganku..next year kita makan brand lain ye yg murah..makan rc hanya bila ada duit terpijak..kalo tak korang mkn la apa je yg mummy bagi, hatta nasi gaul taik ikan bilis sekalipon. kesian anak2 mummy. takpe la...if mummy takde duit, mummy puasa je, tapi korang takyah la runsing atau risau, makanan korang tetap saya sediakan seadanya. maka, bersyukurlah kerana korang cukup makan pakai perubatan mandi wangi semua kalao dibandingkan dengan kekawan korang yg berkeliaran kat kaki lima kedai,..huhu..sapa berak masa aku tgh tulis ni hoi..busuk bukan main. ok..stop kejap nk pi scoop out bendasing tu. hantu betul.  gerak dari kedai uncle kucing, singgah di pusat beli dan belah. cuci mata seadanya. takde beli apa, cuma beli sikit jajan mengalas perut. sekarang setiap keping ringgit yg keluar harus ditimbang setaranya..samanya ianya perlu dibeli atau tidak. huhuhu..balik dari cuci mata, menempuh jem. kereta buat hal. dah 2 kali glen (nama timangan kereta kesayanganku) buat hal. dulu sekali, hari ni bertambah melampau. temperature naik mencanak. saya terperangkap dlm jem. hingga terpaksa mematikan enjin dicelah2 kesesakan dan memasang hazard signal. orang kiri kanan memarahi sungguh. tapi apa boleh buat. kalo diretruskan juga mau kebabom kerta tu. baik la aku berenti tgh jalan tu. selamba badak bberenti tgh jem selama 20  minit. muka nampak cool, tapi dalam hati dh meraoung. call obobek mengadu hal kereta buat perangai..dia biasalah..suruh berenti dulu. wtfff... bila dah reda sikit, saya start enjin semula dan gerak ke petrol stesen berdekatan. at least apa2 hal senang. call obek suruh ambik. dia lak kat kl. lagi haru biru. dia kata dia suruh budak dia pergi ambil saya. so ok. korang tau berapa jam saya tunggu? dari 4pm sampai 7pm++. dari berzikir, ke istighfar, sudahnya f**k off semua dah keluar. bapak gila lama haku tunggu. sakit beto nyawa aku. nak call lagi batery hp pulak habis. muka selamba lagi pinjam hp bangla petrol stesen tu call obelk lagi. turn out budak tu pi petrol stesen yg salah. patot aku tunggu sampai gajah beranak ko tak muncul2. so tunggu lagi. sepanjang masa menunggu, berkesempatan tgk gelagat manusia. bermacam cara, bermacam rupa. tapi aku tau diaorang pon tgk aku jugak. apahal pompuan ni dook tunggu dari tadi. kerta aku rosaklah!!! hantu betol. budak tu sampai je, tak pasal2 dia kena belasah dgn aku. bukan belasah tgn la..belasah mulut. huhuhuu.. tapi bila dah reda, mintak sorry dh..aku belanja la dia milo ais. huhuhu..so..gitu la kisahnya hari ni. now obek tgh pi tengok kereta tu tadi. tinggal je kat sana tadi. hope takde apa2 yg boleh mengopakkan beg dompet.  seksa rasanya. so..cerita pasal 2013, hui...tahun  i betol2 cabaran buat aku. dari semua segi. harap next year berubah ke yg lebih baik. airmata jgn diukur..kalau ditadah boleh tampung sessi ketiadaan air tempohari. mujur tak tadak. huhuhuhuu.. again..tinggalkan 2013  tu jauh2. jgn datang lagi walau seinci pon. aku mahu yg baru. moga 2014 lebih cerah. obek..u watch out ha...u know what i knew...selamat tinggal 2013...selamat datang 2014..



No comments: