mari mencari....

Google
 

Tuesday, May 27, 2014

coklat? makcik terkejut cat tau....

hello again..
after a week baru nak tulis lagi. again, takde gambar lah. biasa la tu..baca je la tulisan (macam la ada orang nak baca sangat). anyway...ladt weekend balik kampung. echehhhh..balik kampung kl..bukan balik kampung johor tu. hehehehee...kampung sejengkal je. ye la kalau jari godzilla memang le sejengkal, cuba guna jari sendiri, taktau berapa ratus ribu jengkal. kampong johor nanti tunggu raya baru balik. tu dia...berkurun lagi. biarlah. hehehehee...
*****
seperti biasa, bila dah inform obek, dia tu ada je halnya. benci. orang dah cakap berkurun nak balik rumah ma, dia sebok nak pi memancing la..sampai lambat balik rumah. mendatangkan kemarahan betol. muncung saya dah sedepa dah ni. benci la..saya tak suka if dah janji tapi drag2 lagi. mujur pergi memancing bawak balik hasil ikan besar 2 ekor. kalo tak...saya rendam dia dalam kolam ikan tu biar dirasakan dia. geram sangat. dipendekkan cerita, balik tu saya siap2 dah masakkan laksa. echewahhhh...macam sedap pulak. chisss...puji diri sendiri disamping paksa ma dan obek puji juga. tapi memang sedap okeh. semua orang tambah makan laksa malam tu. esoknya pagi pergi pasar...takde beli apa la, just jalan2 pusing je. beli kuih apam balik dan putu bambu. boleh la buat makan2. lunch, masak gulai tempoyak ikan, tumis lala dan rebus peria katak. jadi la. tu pon macam nak meletop perot. lepas zhohor balik rumah sendiri. seperti biasa...bila saya takde malam tu, balik je mestilah mendapat hadiah istimewa dari anak2 kesayangan. huhuhuu...jenuh mengemas pulak. malam, pengsan.  gitulah kisahnya weekend saya...
*****
owh...bab coklat tu. masa balik tu saya belikan ma coklat jenama tu la..banyak keping since ada offer. sekalik esoknya udah kuar berita cakap tak boleh makan. hantu betol. sakit hati betol. call ma cepat2 suruh buang. nanti saya ganti la coklat yang lain. masalahnya kitaorang malam tu dah bedal 1 bar besar. huhuhuu...wallahualam...hope cepat settle. sian ma..dia suka makan coklat..mesti dia rasa geram je bila buang coklat tu. hahahahahaa...
*****
this weekend punya plan....sabtu nak pegi PD katanya...nothing fancy...just chill2 je. ahad..jengjengjeng..katanya nak jumpa kawan lama. harap2 jadi. berkurun plan. saya rasa bila nak jumpa2 tak boleh plan kot..kena main terjah je baru jadi. hehehehe..takpe..pray for the best.
*****
lagi nak cerita apa? acha sihat, elly sihat tapi bulu still ada she off lagi, richard jaguh tangkap cicak. dia dah tangkap, then gigit sekerat then dia blah. tak ke menyeksa nyawa saya bila tengok cicak tu menggeletek kat lantai. acha n elly nampaknya tak berminat dengan cicak tu. hohoho...town boy le katakan. richard kampung boy. town boy ke, kampong boy teaplah kesayangan saya...walopon selalu bikin hati saya mendidih dengan perangai diaorang.
*****
obek hari ni p melaka..ada site visit katanya. ya Allah..berkati pekerjaan dan perjalannannya..semoga semua ok. amin...
*****
lagi??? since takde penat sangat, saya puasa. takpe la..bukan letih sangat pon. kalo letih balik malam pengsan le. hehehehe...oklah. nanti borak lagi. love you!!!!

No comments: