mari mencari....

Google
 

Wednesday, May 21, 2014

fungus, pelupa dan kuih tak jadi...

hello....
hope semua ok je la ye. kalo agak2 tak ok mcm saya tu buat2 ok je la so dengan harapan aura positif orang lain tu boleh membuat kita happy jugak. orang kata tumpang dua kaki la..
***
so, cerita pasal budak elly yang bulu gugur tercabot bagai tu...petang khamis lepas bawak pi klinik la. fuhhh..punya terkejar2 dah kalah schumacher dah style bawak kerea. ye la mengejar masa katakan. klinik tutup pukul7pm. saya sampai 6.45pm..huyoyoyooo..mujur klinik tak kunci pintu lagi kalo tak saya tendang je pintu. chewahhh..konon la kan. so anyway, knowing elly yg ganas dan garang dan takmau dengan orang, everything is expected. seperti biasa takmau keluar carrier. sampai kene buka semua baru boleh amik dia. tu pon mengamok mengaum macam apa je. ayoyoyooo...doktor nak pegang? jangan harap. doktor baru  hulur tangan dia dah cakar dan gigit. ye, betol gigit. kesian doktor. muwahahahahaaa.....hujung2 saya le kene dukung. dah le bulu tercabot bawah leher, jenuh pulak nak menggayakan pusing2 dia. dia dok la ,engaum je. ayoyoyoooo...doktor cek kata fungus. entah mana le dia dapat, sebab lagi dua culprits tu saya tengok takde pulak. nak kata tak mandi, mandi juga walopon tak kerap. huh...lu bikin gua stress bro... anyway, doktor bagi ubat makan. cecair. mahal gila kecik je berapa belas ml je dah 80 hengget. adoii...demi kesihatan budak tu, beli je la pejam mata. apa nak buat. satu hari makan 2ml je untuk seminggu. haa...gitu kaedah pemakanannya.mujur dia jenis boleh makan ubat, tapi kena dok belai2 manja2 dulu sebelom dan selepas makan. amboiii...sebelom dan selepas okehhh..melampau tahap kemanjaan elly ni. on the 3rd day makan ubat, immediately lepas makan ubat terus dia muntah. uwaaaaaa...saya sedih okeh. sedih sebab ubat mahal dia muntah. hahahaha...tak la..tetiba jadi risau kenapa dia muntah. sedangkan the last 2 days ok je mamat tu. dah suspen bertambah. saya suspek sebab lepas makan tu dia melompat, tak sempat nak belai2 kononnya. agaknya le tu yg terencat isi perot tu gamaknya. so the next day, ok dah. mmmm...harap2 cepat sembuh. doktor kata lepas 2 weeks baru datang balik tengok camne. saya check macam dah ada kasar sikit la kat tempat botak tu. dah nak tumbuh bulu kot? dan cari new spot yg gugur takde jumpa pulak. harap sihat. aduhhh...biar saya sakit, makan panadol je murah baru 4 ringgit. bebudak ni kalau sakit saya pening. huhuhuuu...so elly, get well soon. walopon bulu gugur, tapi kemanjaan  dan kenakalan teap pad tahap yg sama. nak berkepittttttttt je dengan saya. sekarang dah pandai nak ikot masok toilet jugak macam acha. tiru acha le tu. acha pulak pon dah pandai nak gaduh tinju2 dengan elly. dulu takde, elok je kawan. ayoyoyooo..bebudak ni emosi sunguuh la.. richard macam biasa. kerjanya memanjat, melompat dan yg sewaktu dengannya. biarkan. asal jangan roboh lemari rumah udah la.
*****
obek? oh....orang tua tu stress kerja. hehehehe...kesian. macam2. nama pon kerja kan, so macam2 kerenah. sampai mengigau okeh. punya stress orang tua tu. hari tu saya tengok dia kalut pagi2, saya tgk dia print invoice. saya diam je la coz bila tanya utk mana punya, dia jawab utk  xxxx. saya rasa p.o pon belom mari lagi dia dah buat invoice. hehehehe...petang tu dia balik dia ngadu kat saya...oby, bek tersilap oby..silap apa? bek p hantar invoice walhal p.o pon belom amik lagi. hahahahahaa....saya jawab, habis tu amik tak p.o tu? dia kata tak amik coz tak bawak cop pulak. lupa. hehehe...makanya yg pepagi kalut mengadap jem tu cuma jalan2 makan angin je la. kesiannnn...tu la pasal. banyak pikir. hope lepas ni dapat projek malatop mantop je bek..love you!
*****
lagi nak cerita apa? owh...saya suka la tengok kalau dah jodoh ustaz kazim elias tu. eh...camtu ke eja namanya. apa2 la. sekarang dah pandai tengok ceramah2 soal jawab ni...dulu dok hadap mtv je la katanya. eh...kata dah tua, gitu la. huhuhu...sedianya. hari tu saya ada try test buat kuih puteri ayu. tau tak? ala yg bulan kaler hijau ada kelapa tu. beriya buat hujung2 bantat okeh...tak naik. apakah? sedih je. sakit hati sangat. entah apa silapnya. rasanya dah ikot resepi 100% dah tu. hehhee..tangan ke laut tu la pasal. tapi rasanya ada, sedap n wangi. paksa jugak obek makan. surprisinhly, banyak juga obek makan kuih tu walopon bantat.:hahahahah...takpe..nanti cuba lagi. mesti!!!
*****
rancangan berdting asyik tergendala. dating dengan obek pon tergendala, dating dengan kawan ku pon tergendala. hope dapat dilaksanakan dalam masa tedekat. wehooooo... ok la..nanti sambong lagi. gambar bebudak takde. nanti la. gambar tu aa, tapi latar belakang tak sesuai le pulak. tengah kat katil, tengah kena pelok..hishhh....not apppropriate nak letak kat blog. nanti saya suruh sekor2 berdiri atas kerusi latar belakang dinding, baru sesuai. hehehe..ok, doakan kebaikan untuk semua. amin....

No comments: