mari mencari....

Google
 

Wednesday, December 10, 2014

one fine day... pecan pie...






hello...
lama dah tak tunjuk yang masak2 tu kan. masa ni masak pecan pie. first time saya try test cuba masak benda ni. menjadi juga nampaknya. sedap juga sesekali merasa makanan dessert omputeh ni kan. kemanisan boleh diadjust ikot tekak melayu la.. kalo nak manis lebihkan gula, kalo nak kurang manis kurangkan gula, sebab jika ikut resepi yang load dari page omputeh kebanyakkannya memang manis melantong. hehehehhee.... so, kepada sesiapa yang nak mencuba dipersilakan. makan dengan chocolate drizzle atasnya untuk menambahkan kesedapan dah kelemakan dalam tubuh badan. jangan risau, lepas makan esoknya kita pergi la jogging pusing taman 2-3 kali cukuplah kan. hehehehehhee....

saya pasti akan buat lagi lepas ni cumanya nak beli kacang pecan tu macam mahal je. walnut pon sama harga amboihhh... almond boleh tahan tapi kebelakangan ni macam semua je dah naik harga. ke memang macam tu? entah.  almaklum... saya ni jenis kedekot pahit sikit. tapi kalo terigin sangat beli juga la buat sendiri. nak cari  yang dah siap jual tak pasti pulak ada kat mana.

okeh..nanti kalo saya ada masak2 lagi saya tunjuk ye. adios.....



No comments: