mari mencari....

Google
 

Friday, March 13, 2015

duduk bersimpuh meraut lidi, lama tak menulis macam2 dah jadi...





Assalamualaikum...

lama betul tak menulis. sebulan dah agaknya. ish ish ishhhh.. apa ke terok bebeno. masuk baca blog orang pon dah lama tak buat. ehh..macam2 lak halnya ye. tu gambar masa pergi panjat Broga. lama dah. seronok. tak de la letih sangat. boleh tahan la jalan slow2. teringin nak pergi lagi tapi tu la mengenangkan nak bangun pepagi tu alahai bercinta betul. kata nak pergi tengok matahari terbit, haaa gitu. pergi masa 'cuti' boleh la. nak pergi masa 'tak cuti' payah sikit nak solat kat celah mana. if lelaki senang la. boleh je subuh dulu kat bawah sebelum sampai bukit tu. kita cuba ye. sekarang sedaya upaya cuba jangan tinggal solat. perbaiki diri sedikit demi sedikit. owhhhh....

berbalik kepada perkara dah lama tak menulis ni.. memang banyak betul kejadian yang dah berlaku. sampai terlupa nak buat list. hahahhahaha... antaranya yang saya ingat...

1. pi jalan sabah
2. masuk marathon 21km yoooo
3. dilanda masalah dunia
4. acha diserang cik kutu
5. birthday somebody tapi tak sempat nak celebrate lagi
6. adik iparku kawen lagi...hahahhaha...
7. dah lama tak baking
8. demam batok selsema yang terok sampai 2 minggu
9. dapat berita tetiba kontrak maintenance terpaksa dikurangkan sebab takde badget
10. dan lain-lain (wahhhh...boleh gitu..)

sebenarnya banyak lagi kejadian tapi lupa dah. nak rungkaikan setiap kejadian pun malas la. bukan ada orang baca blog ni. heran kan.hhehehhee.. apa nak heran, takde marketing. penulisan pon ntah hapa2. cuba tengok blog terkenal smua ada daya tarikan masing2. blog ni takde tarikan, yang ada penolakan je. hehehhehee... tak kisah la. untuk bacaan sendiri di masa hadapan boleh je.

tetiba takde idea...boleh macam tu. boleh la.. sekarang musim panas. so pastikan minum air dengan banyak ye. air kosong dowhh.. jangan la pi minum teh ais la, sirap limau la.. ayooyoyo...tu semua buat lagi haus. minum air kosong at least sebotol besar air mineral tu baru la sihat. tapi bergantung pada individu gak. ada orang tahan je tak minum tu, elok je. ada orang walopon tak makan sayur semua tu tetap cantik kulit dia. macam saya makan sayur 20 kilo pon kulit tetap le berkerak. hahahhahaa... tu semua bergantung pada antibodi memasing la ye.

cerita pasal acha.. dilanda kutu. taktau mana dapatnya benda tu. nak kata main kat luar, lama dah tak main. saya dah mandikan dia dengan machiko tetap ada jugak. dah sikat, dah letak frontliner, ada jugak. hishhh..geram betl. ada ke ubat lain yang lebih mujarab??? kesian dia tak selesa saya tengok dok garu2. secara automatik saya tengok dia garu saya pon nak menggaru sama. hahhahahha... elly dengan penyakit kulitnya. aduhhh.. musim penyakit pulak gamaknya sekarang. bulu gugur. pon kesian juga. dah mandikan, dah bagi vitamin omega katanya bapak mahal tetap le tak elok jugak. haihhhhh.... richard pulak perangai kebelakangan ni nak kencing merata pulak. entah apa kena. nak kata tak sunat dah sunat dah. apa lagi. bukan banyak. sikit2 je setempat. geramnya rasa macam nak bantai dengan batang mop. gggrrrrr.....

cerita tentang makanan, sejak kena demam terok dulu tu sekarang baru macam ada rasa nak selera makan. walopon kurang selera makan, badan tetaplah menaik. huiii.. kalo timbang tu tak pernah yang turun. heran betol. kenapa ha? antara makanan yang saya teringin ialah....

-crabmeat glass noodle salad
- pecal
- nasi impit kuah kacang
- cucur udang
- tortila pastu with sour dip
- molten cake
- sate
- rojak tahu
- frappuchine mocha
- salmon bagel
- apple pie
- dan lain-lain, hahahhahaa

amboihhh tu dia senarai makanan yang diteringinkan. punya lah banyak. ish ish ishhhhh... tak baik sungguh ye. asyik pikir pasal makanan je. ustaz cakap kita manusia celik je mata terus ingat makan dan makanan. baru bangun dah pikir nak breakfast apa, dah pikir nanti lunch nak masak apa. bukannya nak bersyukur dengan rezeki pada hari itu. aduhai... saya la tu. saya selalu lupa dan alpa pasal ni. sepatotnya bila bangun tidur bersyukur dengan rezeki. matlamat untuk hari tu nak buat amal, nak hafal surah ke, apa ke. ni tak.. yang diingat pasal makannnnnnn aje. sedihnya hidup ni kan. padahal banyak lagi surah lazim yang saya tak hafal. masa kecik2 hafal tapi bila tak diamal menjadi lupa. ruginya. ruginya saya. dah tua2 ni nak menghafal balik amatlah payah. aduhaiiii... harap tahun ni berubah. ma bagi saya hadiah. Al-Quran baru, siap terjemahan. hehhehehe... dengan ucapan, sila khatam sebelum Ramadhan ini tahun. ayoyoyoyooo... biasa ngaji juga tapi kekadang je. bila dengar ustaz cakap, rugilah orang yang yang tak mengaji atau baca Al-Quran setiap hari kerana mensia-siakan nikmat mulut, nikmat suara, nikmat mata, yang diberi Allah. katanya kalau kita membaca Al-Quran, ibubapa, suami kita pun dapat pahala juga. tahun lepas saya berjaya juga khatam sebelum Ramadhan. tahun ni macam lambat je. ni dah bulan 3, dah nak habis pon bulan 3 tapi masih di surah awalan. harap2 sempat habis. tu target dan azam setiap tahun. mungkin lepas ni saya patot tingkatkan dan banyakkan bilangan mukasurat bila mengaji. dah ada terjemahan, boleh baca sekali apa kisah disebaliknya. seronok juga. bila difikir2, jauhnya saya ketinggalan dalam mencari ilmu akhirat. mmmmm... kena perbaiki diri. nak berubah jadi lebih baik banyak betul cabarannya ye. hehehhehehee.... jangan nanti orang kata saya poyo pulak nak menunjuk2 nak jadi baik. ehhhh.. kau dah kenapa??? sama2 la kita jadi baik. dunia dapat, akhirat tak tinggal. tak gitu. kalau ada ilmu yang boleh dikongsi, sila kongsi supaya sama2 boleh jadi lebih baik.

apa lagi nak tulis. cerita pasal masalah...takmau cerita la. takot dan tak suka. biarlah selesai dengan cara baik. mudah2an Allah membantu. kisah obek pulak, dia pun dah jadi kurus sejak demam tu. memula saya demam, pastu saya dah elok dia pulak demam. gilir2 katanya. hehehhehe.. kesian dia kurus. dah tak boroi dah. owhhhh.. rindu perot boroi obek. hahahhahahaa... but now dah macam ada selera sikit. saya bagi makan vitamin supaya sihat.

ok la. macam dah banyak pula menulis. nanti bulan depan kita sambung tulis lagi cerita lump sum untuk sebulan pulak hahahhahahaa....

wassalam.






2 comments:

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI